Gå til hovedinnhold

Kreativiteter i sola


Har heklet litt igjen. Hadde enda mer garn igjen etter babytoppen og fant ut jeg skulle teste ut en oppskrift til fra samme dama. Og jeg er SÅ fornøyd! Både med beskrivelsen hennes og resultatet, flere prosjekter venter :) Oppskrift er altså kjøpt på Etsy.


Har fortsatt ingen mottaker til dette, det er bare så gøy å hekle disse søte små plaggene :) Kanskje jeg tar de med på messe etterhvert. Men syns det er vanskelig å sette pris på heklet/strikket. Er det noen som vet om det fins en slags "gylden regel" for dette? Begynner å få ett aldri så lite lager som jeg kunne tenke meg fikk mottakere :)


Nysgjerrige Sofie fulgte nøye med på fotoshoot'en i dag :) Vi har forresten hatt noen fantastiske sol-dager den siste tiden, så her tilbringes de fleste timer ute. Spiser ute, syr/strikker/hekler ute, bretter klær ute...vi vet meget godt at vi bare må nyte det så lenge det varer ;)


Jeg har sydd et penal til jentenes fargeblyanter. Jeg "glemte" å spørre hvilket motiv de ønsket seg, så da tok jeg bare ett heeeelt tilfeldig stoff fra hylla ;) Jeg valgte sort stoff inni, så vises ikke eventuelle blyantstreker så godt. Denne størrelsen passer perfekt som sminkepung også, tror faktisk jeg må lage en til :)



Med rester etter Soljakka har jeg strikket en lue til Emma. Oppskriften er Kari Traa Lookalike som dere kan finne her. Morsom strikk, og morsomt resultat! :) Emma tuller og tøyser under fotoshoot, men da tar jeg heller maaaange bilder og så blir det alltid noe bra til slutt! Og så blir det som oftest noen herlige flire-bilder ♥

Ønsker dere alle en fin avslutning på pinsen! :)

Stor klem fra Gry-Anette

Kommentarer

Synnøve sa…
Jøje meg så effektiv du er! Nydelige produkter, igjen! Jeg synes også prissetting er kjempevanskelig, men et sted leste jeg noen som brukte "formelen" garnpris*3, og den har jeg brukt når jeg har solgt. Formelen tar ikke inn forskjeller i vanskelighetsgrad eller tidsbruk, eller hva jeg nå skal kalle det - men ut fra formelresultatet går det an å runde enten opp eller ned. Eks, et perlestrikket pannebånd strikket av garn til ca 40 kr, gir en pris på 120. Eventuell pynt/knapper kommer i tillegg. Jeg bruker også å undersøke litt på etsy for å sammenligne med hva andre tar for lignende varer. Det er store forskjeller, men stort sett føler jeg meg trygg på den prisen jeg til slutt ender opp med!
Så søte små heklasko, nydelig lue og jente og flott penal (tror jammen jeg må sy noe liknende til alle tegneblyantene som flyter rundt her i huset ;)). Godt med litt inspirasjon hos andre, sola har sendt meg rett i hobbykoma.

Nyt dagene, og lykke til med siste innspurt mot Villmarksmessa - det var neste helg, var det ikke?

God klem :)!
lena sa…
Så flott innlegg! Og så flott bloggen din har blitt:). Flotte heklasko, nydelig pus, og utrolig tøff Kari Traa lookalike lue!!!!
siwi sa…
Så søte heklasko, fin effekt mepå overgangen fra den mørke sålen! Tror jeg må prøve meg på en Kari Trå, modellen din så hvertfall likanes fornøyd ut med ei slik lue!!
Anonym sa…
Så søte tøffler!!!
Kjempe fin kant nede ved sålen.
Og katten din er YBER fin!!!!
Så fine bilder av fin lue, pennal og søte små sko:)
renate sa…
Så mye fint du lager! Likte veldig godt formen på pennalet og Kari Traa luen. Tror jeg må prøve meg på den lua, ja:) Lykke til med messen::))
hanne sa…
Her var det jammen MYE fint! Likte både de søte små heklede tøflene/skoene, det fargerike pennalet og den flotte lua! Skjønner godt at du nyter finværet ute!
Ha en hyggelig kveld!
Så søte de er, det er ikke lett å sette prisen på sånne ting... nei!
Så mye fint du har laget !
Nydelig liten jente du har :)
Ha en forsatt fin kveld, klem.
tulipa sa…
Så fin forandring på bloggen!! Og som vanlig har du laget mye fint til STOR inspirasjon!!
Ønsker deg en fin og produktiv uke!
:)
Barbro sa…
Å... så nydelige små sko!! og flotte bilder videre i innlegget :-)

Så flink du er !

Ønsker deg en fin kommende uke
Klem fra meg
så herlige og søte små sko! finfine de veskene/portemonet du lager til :)

artig å finne bloggsiden din

hilsen arnhild
Så masse fint du lager!!Ei utrulig skjønn jente med kari lua på:))
Miriam sa…
Her var det kommet masse nye og fine ting siden sist jeg var innnom! Du er så flink snuppa!
Må si jeg gleder meg til den kreative avdelingen på butikken din åpner :)
Ha en fin kveld!
Klem
Så mykje flott du har laga!! Ønskjer deg ein fin laurdagskveld.
Carina sa…
Hej, så fina babyskorna är, tycker du att det var lätt att förstå beskrivningen? Jag funderar på att virka själv och hittade så mycket fint på Mon Petit Violins sida på Etsy. TREVLIG MIDSOMMAR!!!
Anette sa…
Hei. Så mye flott du lager:-) Om du har oppskrift på penalet du har laget, likte godt formen?

Populære innlegg fra denne bloggen

Enkle pulsvarmere, med oppskrift

Ett par pulsvarmere blir fort til to par når det er så enkelt :) Etter å ha slitt litt med en engelsk oppskrift med både fletter, hullmønster og en merkelig tommel-løsning...fant jeg ut at det enkle er det beste! Så jeg startet på nytt uten oppskrift og strikket de på enkleste vis. Pynten kom på etterpå, og gjorde susen :) Her er oppskriften hvis noen vil prøve seg: G-Anette's Enkle Pulsvarmere Garn: Nepal fra Drops (ca 60 gram) Pinner: 3,5 Legg opp 32 m. Strikk 2 r, 2 vr i 9 cm. På neste pinne øker du 4 m jevnt fordelt. Fortsett i glattstrikk til arbeidet måler 7 cm fra økningen. På begynnelsen av neste pinne, strikker du inn en kontrast-tråd over 6 masker, til tommel. (se beskrivelse her ) Fortsett i glattstrikk 3 cm til. Strikk 1,5 cm med 2 r, 2 vr. Fell av. Tommel: Plukk opp de 6 maskene over og under kontrast-tråden + plukk opp en ekstra maske på hver side av tommelen = tilsammen 14 masker. Strikk glattstrikk i 2,5 cm, strikk 1 pinne med 1 r, 1 vr. Fell av. Stri

Tovede kosetøfler med oppskrift

Endelig er denne jentas favorittårstid her! Og med den kommer strikkelysten smygende tilbake :) Og hva passer bedre enn å starte høsten/vinteren med gode varme kosetøfler! Oppskriften ble til for et par år siden, etter å ha strikket flere par (etter andre oppskrifter) uten å finne akkurat mine tøfler. Men disse er mine, og nå kan de bli dine også. Og om jeg får si det selv...så sitter de som støpt på foten, hihi ;) G-Anette's Tovede Kosetøfler Garn: Fritidsgarn. 3 nøster offwhite, 2 nøster blå Pinner: 5,5 Tøflene strikkes frem og tilbake med bare rette masker *we like* :) Legg opp løst 50 m med blå, strikk 1 pinne rett. Bytt til offwhite og strikk 17 riller (34 pinner) Sett de 18 ytterste maskene i hver side på hver sin tråd. Strikk 20 riller over de 14 midterste maskene. Strikk så 2 m smn på starten av de fire neste pinnene = 22 riller på midt-stykket. Nå flytter du de 18+18 m (på trådene) over på pinner og fortsett slik: Strikk riller over de 18 første maskene, plukk opp

Strikket sett og sjarm-penal

Da var Thermis-settet ferdig. Har strikket en del av disse tidligere, men nå er det en god stund siden. Faktisk så lenge siden at jeg ikke husket oppskriften til lua og heller ikke hvor jeg hadde lagret den... Så da var det å kontakte en venninne av meg som har fått den tidligere - og be om min egen oppskrift :) Men nå skriver jeg den hvertfall ned her, til meg selv og til dere :) Thermis-lue Garn: Dobbel tråd Drops Merino Extra Fine Pinner: 4,5 og 5 Garnmengde: 110 gram Legg opp 76 masker på p nr 4,5 Strikk vrangbord: *1 vridd r, 1 vr* i ca 4-5 cm. Bytt til pinne nr 5. Strikk mønsterrapport: 1. og 2. omg - 2 rett 2 vrang 3. omg - rett hele pinnen 4. omg - vrang hele pinnen Gjenta omg. 1-4 så lang som du vil ha luen. Jeg startet fellingen da lua (inkl vrangbord) var ca 20 cm, da blir den litt “baggy” men ikke slik at den henger. Felling: På omgang nr 2 med "2 rett 2 vrang" på mønsterrapporten strikkes de 2 vr sammen hele pinnen. Strikk 3 omganger med mønster